fredag 14. november 2008

Dag 14 - NaNoWriMo

Man, jeg hater det når livet ser ut til å ta over, og interessen for å skrive er like stor som å stemme for FrP i stortingsvalget.

Men de siste tre dagene har jeg ikke vært i stand til å skrive stort. Litt, ja, 4-500 ord, så det har ikke vært det at jeg ikke har kunnet skrive noe, men det jeg har vært i stand til å skrive har vært snivel, vrøvel og bare tastetrykk for å få opp ordtallet litt. Må si jeg er ekstremt glad for at jeg fikks krevet så mye i begynnelsen, fordi jeg nå har sett hvordan det føles når du har begynt på en tur, stien har strakt seg ut foran deg, naturen er vakker, fuglene synger og himmelen er blå. Så går det en stund, og tåka komme sivende. Du tror du holder deg på stien, men du vet faktisk ikke hvor du skal gå, fordi det du trodde var en sti viser seg bare å være en fordypning i mosen som har strakt seg mellom trærne.

Så med ett letner tåka, om enn ørlite, og du ser at du har gått litt vekk fra stien, og ut mot en hengemyr.


Vel, slik har det føltest de sistre tre dagene. Nå skal det sies at jeg har vært "travelt" opptatt med reiser til Oslo for jobb, og for ting relatert til Død Snø - som bwt. blir en sinnsykt kul film. En must-see for å bruke et neo-norsk uttrykk.

Men, jeg beveger meg ut på viddene, eller som engelskmennene sider, I digress.

NaNoWriMo var det jeg ville snakke om. Målet for denne helgen er å runde minst 35000 ord. Burde være i god-form i forhold til å faktisk fullføre.

Hoistorien har begynt å ta av. Jeg begynner å se kontruer av et system, og ikke bare karakterer som jobber med saken.


Vel, thats all folks - tilbake til litt whisky og litt mer tasting på min Matias Tactilepro 2.0 tastatur inn i Scrivener.


Vrait ån!