mandag 24. november 2008

Lego Mindstorms

Vel. Klarte ikke å stå imot lenger. Men jeg har brukt minst én tenkedag pr. 500 kroner.

Du skjønner; jeg har bestemt meg for å tenke over hvorvidt jeg faktisk trenger en ting eller om det bare er en impuls-handling når det gjelder kjøp. Tanken er at jeg må tenke over det minst én dag for hver 500 kroner en ting koster. Koster den 2000 må jeg med andre ord tenke over det i minst fire dager før jeg evt. kjøper det. Unngår endel impulskjøp av det. Ikke bare det, men jeg må også tenke over om jeg faktisk trenger det. Å ønske noe uten å trenge det er helt meningsløst. Det forfaller raskt i glede og bruk om det er noe du plutselig bare ønsker deg. Men dersom du trenger en ting vet du at du kommer til å bruke det, og at det ikke bare havner i en hylle et eller annet sted.

Tror verden ville blitt bedre om flere hadde tenktseg litt om før de handler.

LOGO_NXT
Dette er en "leke" for voksne og barn. Det består av sensorer, motorer og en programmerbar boks (en NXT Brick) samt en haug med Lego Technics brikker. Det er et "leketøy" men det er også en programmerbar robot.

Hvorfor jeg kjøpte den?

Dagjobben min er SPFX Make-Up, og jeg har en forkjærlighet for animatronics og mekanikk. Så dette kommer tl å bli brukt i forbindelse med utviking og testing av idéer relatert til dette fagfeltet. Jeg er også interessert i roboter og robotikk, så det er også en del av den interessen. Så er jeg, og har alltid vært, en sucker for Lego. Dersom du skal gi unger leketøy laget av plastikk er Lego 'the only game in town'. Glem alt det tåpelige plastikk-dubeditt-lekene. Lego inspirerer, utvikler og kreerer kreativitet.

Du kan lese mer om det på Lego sine hjemmesider.