onsdag 1. april 2009

Fault Line av Barry Eisler

Barry Eilser er en av mine favoritt-forfattere. Uten tvil. Jeg har sansen for John Rain i de 6 bøkene han har skrevet om denne halvt japanske, halvt amerikanske leiemorderen hvis spesialitet er å drepe så det ser naturlig ut.
Men den siste boka hans (som jeg hører på nå - Audible er gudesendt for en som jobber på et verksted hvor man kan slappe av og jobbe mens man hører på bøker) Fault Line handler om helt andre karakterer enn John Rain. Dvs. John Rain blir nevnt i en bisetning som en halvt mytisk leiemorder som ingen egentlig helt tror på. Nice touch.
Det er en bok om to brødre som ikke kan fordra hverandre. Den ene er patent-advokat, den andre er leiemorder for den amerikanske staten. Grunnet en patentsøknad på et enkrypteings-program blir mennesker drept, og Alex, som er advokaten, blir nødt til å tilkalle sin storebror Ben for å hjelpe seg ut av knipen. Det er spennende, det er dramatisk, det er sex og det er blod, det er latter og det er tårer. Det er Barry Eisler i bøtter og spann. Har ikke lest ferdig enda - men jeg kan knapt vente til neste arbeidsdag så jeg kan høre på et par timer til.