tirsdag 7. juli 2009

Det utlimate iPhone-dekselet

Twitter er en fantastisk ting. Av og til dukker det opp linker som peker deg i de merkeligste retninger. En vet aldri helt hvor en havner - på godt og vondt.
Denne gangen ble jeg ledet til landet med den evige soloppgangen. Og siden jeg tilfeldigvis har en iPhone, venter på den nye verjsonen (3GS) mes spenning og kommer til å trenge en ny cover (eller, vel, for å være helt ærlig, trenger, og trenger…) når jeg oppgraderer min nåværende 3G, er jeg på utkikk etter noe nytt. Og gjett om jeg fant noe som vil gjøre seg godt på verdens beste telefon (imho). Om det er så veldig praktisk er en helt annen ting - denne enheten er laget av aluminium, så jeg er ikke sikker på hvor mye signal som faktisk kommer igjennom - men den ser sykt kul ut. For oss fotograf-nerder har den også utskiftbare linser fra ekstrem vidvinkel (185°) til makro (25 mm cu). Ingen zoom-linser enda. Men så var det dette med framtiden som viser hva som kommer når det kommer.
Kan nok være, når jeg en gang får ¥19.600 (eller omlag 1400 nkr) å brenne av på et deksel til telefonen. Så kommer linser i tillegg (fra ¥1700 til ¥5300, eller 120-370kr, avhenging av linsen).

Quattro SP for iPhone (JP) | Quattro SP for iPhone (E)
Stedet å kjøpe denne herligheten (som vistnok ikke er helt klar for 3GS'en enda) er Factron. Hvorvidt den blir å finne på din lokale Apple Store er vel heller tvilsomt. Og, for å være helt ærlig er jeg ikke sikker på om de vil sende deg en heller.
For de med litt slankere lommebok eller som vil ha noe mindre lommelerkeaktig har de også Quattro for iPhone. Den vil slanke boka di med "bare" ¥17300 (eller 1200 nkr). Den røde er en snasen sak. Og den svarte ville passet bra på Harleyen. For ikke å snakke om den skuddsikre vesten. Litt ekstra beskyttelse skader ingen.

Quattro for iPhone (JP) | Quattro for iPhone (E)
Mer info på Factrons sider. Og - om noen representanter for Factron kan norsk og leser denne bloggen - jeg tar gjerne imot en for å prøve den ut ;-)
Ride on!

Og, bare for å nevne det, de har også covere til andre iPod-modeller.