tirsdag 26. mai 2009

Nova Mind 5

September/oktober (antageligvis) ser ut til å bli datoen for en ny versjon av mindmapping programmet Nova Mind. Jeg bruker sjøl dette programmet når jeg planlegger noe. Det er nesten perfekt, men med endel småting som gjør at jeg river meg i håret. Forhåpentligvis vil versjon 5 fikse på om ikke alle, så i allefall de fleste av småtingene. Vi får se når det er her, men det ser bra ut.
Sammen med Nova Mind bruker jeg programmet iBlueSky til iPhone. Dette er mindmapping for iPhone, og virker på samme måte, om enn med et litt mindre avansert og med litt færre muligheter. Pr. nå kan man eksportere til Nova Mind (via e-post, hvor iBlueSky sender dokumentet som en hel rekke formater: PNG, PDF, outline, Nova Mind, BSKY XLM, OPML og Freemind MM), men versjon 2 som visstnok er til godkjenning hos Apple skal man kunne sende og motta fra Nova Mind. Med andre ord - du kan jobbe på et dokument hjemme, eksportere (eller sende, vi får se hvordan det funker når det kommer) til iPhone, redigere og justere for så å sende tilbake til Nova Mind.
Yay! The future looks sweeeet.