torsdag 29. oktober 2009

Uke 11

Enda en uke er over. Sakte men sikkert nærmer det seg eksamen. November står for døren, med oppgaver og undervisning.
I det siste har jeg begynt å lure på om dette virkelig er det jeg har lyst til å gjøre. Er jeg faktisk 'cut out for' en akademisk utdanning, eller er jeg mer av den artistiske, frie sjelen?

Vel, mandagen åpenbarte seg med fiskeøvelse i matvitenskap. Et kakk til hodet, kutting av gjellebuer (bløgging), en runde i vann så den får b¬odd av seg, så er det fjerning av innvoller og blodrand (nyrer) før filletering. Merker det er lenge siden jeg har holdt på med dette. Filettene ble så-som-så. Trening, trening, trening.

Onsdagen var matteløs - da jeg kom til skolen var det en beskjed på døra om at forelesningen var avlyst pga. sykdom. Så jeg gikk opp til et grupperom og leste matte i et par timer.
Torsdagen var bare biologi. Snakk om DNA i dag. Interessant tema. Dypt og vanskelig på mange måter, men interessant. Mye tjuveri og rivalisering i den bransjen virker det som. Og de som vinner Nobel-priser er ikke nødvendigvis heltene i historien.

Fredagen går med til avstøp i Oslo.

Og det var den uka. Den tuslet avgårde i sitt eget tema og før man vet ordet av det er det over og ferdig og helgen som står for døra. Må gjøre fedig matte-øvelsen i helgen. Har regnet alt, må bare føre det inn så det faktisk er lesbart. Må også skrive øvelsen i fisk i helgen. Sammen med å renske ut i kjelleren. Skal lage studio i kjelleren. Vi har ikke råd til å ha verkstedet i Oslo lenger - ikke nok jobber, og siden jeg jobber er det vanskelig å ta store jobber. Men om vi har verksted ikjelleren er det enklere - fordi jeg kan jobbe når jeg er hjemme uten å måtte dra til Oslo.

Så - happy week folks!