tirsdag 1. september 2009

Uke 3

Kjære venner. Jeg har noe å tilstå.
Det vil ikke komme som en overraskelse på de av dere som er eller har vært studenter på et unversitet, men for oss vanlig dødelige som først nå har blitt opphevet til deres eleverte tilstand kom det julekvelden på julenissen; han visste det kom, han jobbet for å svelge unna (all julegrøten), men alikevel jobbet han til siste frist med å få lagt alle pakkene under juletreet.

Denne uken var min "julekveld". Jeg ble sittende med ikke mindre enn 5 rapporter (dvs. 4 rapporter og en presentasjon), så du kan tenke deg hvordan fredagen (etter presentasjonen), lørdagen, søndagen og noen timer på mandagen ble tilbrakt.
Jepp - ansiktet badet i digitalt lys og baken på puta på en stol på et gulv i et kontor. Jeg har fortsatt merker etter mønsteret i puta.

Augustblokka er over - vi hadde bare et fag denne gangen. Faget er ikke ferdig - for all del. Det hadde vært for fantastisk. Tre delfag igjen i innføring i matvitenskap. Fisk, kjøtt og økonomi. Bring it on!

Høstparalellen er her, og dagens to fag er noe så fancy som grunnleggende foretaksøkonomi og matematikk. Morgendagen og fredagen bringer biologi. Mandagen bringer første dag i Ernæringslære. Skal bli interessant å se om hva slags person det er som underviser i det faget - en inntørket helsefrik eller en som har litt mer liv i kroppen? (Nei, jeg er ikke forutintatt. Bare barnslig nyskjerrig).

Og, bare for å nevne det, fra i morgen vil "40 eller så" være ærlig sagt og ikke bare en påtatt tilstand. Det bare timer til det er et fakta. Alt som begyner på 3 og har to siffer er nå forbi for min del. Jeg ønsker 4-tallet velkommen. Enhver mann er i sin beste alder, og mitt voksne liv begynner sånn ca. en gang i fremtiden.

Snakkes.