tirsdag 29. september 2009

iPhone covere/deksler

Enhver iPhoneeier med respekt for seg selv vet at en iPhone ikke bare er der for å bli brukt men også for å bli sett. Så det er kanskje et motsetningsforhold mellom ønsket å bruke telefonen i rein tilstand (visuelt sett) og å beskytte den (heller) dyre telefonen mot omverdenens innebygde ondskap.
For de som har fulgt med litt er det ikke overraskende at økosystemet rundt Apples iPhone er enormt. Det finnes deksler for hver en smak og det kommer nye deksler daglig. Det er fler produsenter av disse dingsene enn du klarer å telle med fingre og tær (mao 20-tallsystemet) og antallet andre dubbeditter som er tilpasset Apples håndholdte produkter er hjernesprengende.

Sjøl har jeg brukt ca. ett deksel på den første telefonen. Dvs. det er ikke helt sant. 1 1/2 er riktigere. Jeg brukte en Invisible Shield fra Zagg (tror jeg det var) samt et lærfuteral fra Belkin. Jeg har et Shield til og jeg går og veier for og imot om jeg skal sette det på den nye telefonen. Fordel: Beskytter mot riper.
Ulempe: Gulner, stygge kanter.
Kjennelse: Kanskje.

Jeg bestilte to covere fra et kinesisk (?) selskap. Min viv og jeg kjøpte to covere til iPod Touch i Japan, som viste seg å være fra det sar selskapet som de to nye coverene er fra; SwitchEasy (www.switcheasy.com).
Jeg kjøpte to til min nye iPhone, t svarte covere. Den ene var en SwitchEasy RebelSerpent. Et skikkelig bra deksel. Godt å holde, ser, for å sitere Ronny i Harry Potter, wicked cool ut. Bare én ulempe - du kan ikke bruke Invisible Shield på telefonen - da blir dekselet for lite.
Som nevnt over, jeg veide for og imot å sette på Invisible Shield, og fant ut at jeg like godt kunne prøve. Angrer litt på det.
Heldigvis kan jeg fortsatt bruke Colors som jeg kjøpte til samme tid. Silikon med en fløyelsmatt overflate. Og en stor, rød home-knapp. Ikke like god å holde som Rebel'en, sansynligvis ikke like sikker og beskyttende, men et ekstremt bra andrevalg. Kommer til å beholde Rebel'en og antar jeg kommer til å ta av Invisible Shield en eller annen dag - da skal Rebel'en på igjen. Med mindre jeg finner et deksel i bambus eller tre. Eller får råd til et deksel i aluminium med utskiftbare linser. Men den tid den tid.

-- Post On The go from my iPhone.